الأحد، 17 مايو 2015

Istiqamah






Kadang-kadang timbul perasaan sedih, tengok sahabat banyak masa, boleh study group, boleh fokus nota, banyak masa terluang. Untunglahhh jadi mereka. Tak banyak menda nak fikir. Bolehh pikir pasal study je. Boleh fokus assignment dan exam. Jauh nak banding dengan diri sendiri
Terpikir jugak, macam mana sahabat lain yang diuji dengan kesibukan, masih boleh membuktikan pencapaian cemerlang. Semua ada masa 24 jam. Cuma cara pengurusan masa kita je yang berbeza. Moga terus dipermudahkan segala urusan. Kadang rasa jatuh, kadang rasa terlalu bersemangat. Luaran nampak gagah, dalaman sedang bertarung mencari kekuatan.
Tanam pada diri, yakinlah dengan jalan kau pilih. Jangan anggap amanah sebagai bebanan, tapi anggap sebagai tempat kita menuai hasil untuk di Alam lain nanti. Supaya tidak jatuh dan mengalami luka lebih sakit, selalu berdoa moga Allah menjaga kita, moga terus beristiqamah. Terima kasih Ya Allah pilih aku di jalan ini :')
_____________________________

_Baring. Pejam mata. Air mata mengalir. Senyum. Lap air mata. Cakap pada hati 'tabahlah duhai hati, Allah ada'.. thabatkah aku??
#ilham dari Ilahi...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق